logo
امروز : یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۳
[ شناسه خبر : ۳۸۹۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر زنجان:

توجه به امر به معروف ضروری است

توجه-به-امر-به-معروف-ضروری-است-
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر زنجان گفت: برنامه‌های مختلفی برای انجام امر به معروف در جامعه در نظر گرفته شده و توجه به آن امری ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ حجت‌الاسلام سجاد ناصر روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت حلول ماه محرم و دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه احیای امر به معروف و زدودن منکر از جامعه امری ضروری است، گفت: لازمه امر به معروف و نهی از منکر ایجاد حکومت اسلامی و احقاق حق است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه جایگاه فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مهم و این اقدام زیربنای همه حرکت‌های اجتماعی در جامعه است ابراز کرد: طی ۴۵ سال گذشته در کشور ۴۰ انتخابات برگزار شده است که حضور پر شور مردم در این عرصه اقتدار کشور و مردم‌سالاری‌ دینی را به جهان نشان داد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر زنجان ابراز کرد: احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ضروری است و بزرگترین معروف‌ها ایجاد و حفظ نظام اسلامی است که باید مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در خصوص برقراری امر به معروف و نهی از منکر دچار ضعف هستیم، گفت: مهم‌ترین عامل این ضعف عدم آگاهی یا بی‌توجهی به این فریضه مهم در جامعه است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر زنجان خانواده پایدار و جوانی جمعیت، حقوق عامه، فسادستیزی، تشکل‌سازی، بهبود سرمایه‌های اجتماعی، نظارت همگانی و جامعه متعالی را از شعارهای روزشمار هفته امر به معروف و نهی از منکر دانست.

وی ابراز کرد: برای ممانعت از فراموشی فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده و اجرا خواهد شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر زنجان تاکید کرد: بحث مطالبه‌گری از سازمان‌ها و ارگان‌ها در ارتباط با فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر جزو برنامه کاری است، قابل اجرا بوده، با متخلفین برخورد می‌شود و تعارفی با ‌کسی نداریم.

ناصر اضافه کرد: ادارات و سازمان‌هایی که نسبت به امر به معروف کم‌توجه یا بی‌توجه باشند برخورد می‌شود و باید نگاه ویژه به امر به معروف داشت.

وی گفت: شعار سال ۱۴۰۳ امر به معروف و نهی از منکر نهضت حسینی و گفتمان زینبی معرفی شده است و برای نمود این فریضه الهی باید جایگاه و کارکرد آن مطرح شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۱
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۵
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۴
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۳
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۱
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۲